RSS Youtube Google+ Pinterest
Havas Worldwide / Co nowego? / Hashtagnation – siła pokolenia selfie

Hashtagnation – siła pokolenia selfie

04/12/2014

pobierz raport

Niemal dla wszystkich media społecznościowe są główną platformą w kontaktach ze znajomymi, blisko połowa przyznaje, że marki są zasadniczym elementem ich życia, choć jednocześnie uważa, że te nie traktują ich wystarczająco poważnie. Lubią, kiedy firmy angażują ich do działania i − co najważniejsze − charakteryzuje ich wzrodzona zdolność rozumienia zasad marketingu. To obraz młodej generacji hashtag – pokolenia selfie, które według wyników najnowszego Raportu Havas Worldwide „Hashtagnation – marketing w czasach pokolenia selfie” wyznacza trendy dzisiejszej komunikacji marek.

Młodzi to dla wielu marek wciąż najbardziej atrakcyjna grupa docelowa. Jednocześnie jest to grupa najtrudniejsza i niezwykle wymagająca – kapryśna i niestała w swoich preferencjach zakupowych, mało lojalna i w dodatku korzystająca z zupełnie innych kanałów komunikacji, głównie cyfrowych, niż bardziej dojrzali wiekiem konsumenci. Młodzi konsumenci są do marek silnie przywiązani, ale jednocześnie oczekują od nich coraz bardziej partnerskiego traktowania i zrozumienia.

Wynika to z coraz silniejszego poczucia kontroli i wpływu, jaki mogą wywierać na świat marek. Doskonale zdając sobie sprawę, jak ważne są ich opinie i zachowania dla sukcesu czy porażki marki, wymagają szacunku i zaangażowania z jej strony. Domagają się, aby traktować ich jako poważnego i twórczego partnera w dyskusji marka – konsument, i nie chcą być jedynie biernym celem marketingowych technik.

Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród ponad 10 tysięcy osób na całym świecie, w tym w Polsce, wskazują, że generacja Millennials, której zachowania konsumenckie zostały opisane w raporcie, prezentuje zupełnie odmienne wartości od tych, jakie można było obserwować wcześniej u podobnych grup. Jakie są  w takim razie nowe zasady gry, które wyznacza pozbawione kompleksów i intuicyjnie rozumiejące świat marketingu pokolenie selfie?

Odpowiedzi na to i inne pytania znajdują się w Raporcie Prosumer Hashtagnation – „marketing w czasach pokolenia selfie”

AUTORZY



TWITTER

Dziękujemy za dodanie adresu email!

Blog oraz biuro prasowe

Tylko Blog Tylko biuro prasowe